#Blogg100 – Nu kör vi!

photo

Så här mkt älskar jag vintern! Not!

Maria Gustafsson inspirerade mig i veckan till att delta i #Blogg100 – Andra Sommaren! Dels behöver jag komma igång med bloggandet igen och dels behöver jag något som får den här kalla vintern att rulla förbi och släppa fram sommaren!

Det här året blir något alldeles speciellt vad gäller mitt intresseområde – samhällsentreprenörskap & social innovation. Det kommer jag berätta mer om framöver, men läs gärna redan nu på siten jag ansvarar för åt Mötesplats Social Innovation (Sveriges nationella plattform inom området). Det finns helt fantastiska människor i Sverige som hittar sköna lösningar på olika samhällsproblem – det här måste bara upp på tapeten!

Ikväll får ni hellre inte missa Uppdrag Granskning om slaveriet i Sverige – så klart nyanserat på #granskning sättet – men det pågår saker som många inte vet om. Kl.21.00 på SVT1.

Detta blir ett kort första inlägg – men jag ser fram emot att vara med på det här tåget!

Dagens plus = Efter 4+ år & en massa sötsaker hade jag bara 1 hål hos tandläkaren! YES!
Dagens minus = Posten paket från pappa m present & kort anlände – tomt! Stöld? Trist!

 

Det här är inlägg 1 av 100 i bloggutmaningen #blogg100, här kan du läsa vilka andra som deltar.

This entry was posted in #Blogg100 and tagged , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

