#6/100 – Forza Ungdom

Naim Zeneli grundade Forza Ungdom

Naim Zeneli grundade Forza Ungdom

Joakim Jardenberg inspirerade mig idag till att kommentera andra #blogg100 bloggare dagligen – tack Jocke! Förutom att aktivt kommentera vill jag även försöka tipsa om något inlägg som intresserat mig och idag tog jag till mig Sofia Mirjamsdotter’s inlägg om att vidga sina vyer. Läs den!

I mitt jobb möter jag ständigt spännande människor som gör Sverige ännu bättre genom att identifiera ett problem eller en orättvisa i samhället och som startar en organisation eller någon form av hybrid-företag för att lösa problemet.

Idag vill jag berätta om Forza Ungdom som drivs av Naim Zeneli från Helsingborg. Naim har arbetat som behandlingspedagog med ungdomar i Skåne, samtidigt träffade han på allt fler ensam-kommande flyktingbarn som hade svårt att komma in i svenska samhället. Naim drog igång en verksamhet och blev antagen till Reach for Change inkubator för sociala entreprenörer och i veckan blev han utnämnd till en av Skåne’s viktigaste opinionsbildare.

Det här är en person som jag beundrar! I sin vardag upptäcker han ett problem i sitt lokalsamhälle, ett behov som behöver fyllas, och han sätter igång med att försöka hitta en lösning och förbättra situationen för dessa barn och unga. All heder och respekt!

Läs Naim’s blogg om du är nyfiken på att följa hans arbete framöver – vi lär garanterat höra allt mer om honom och Forza Ungdom!

 

Det här är inlägg 6 av 100 i bloggutmaningen #blogg100, här kan du läsa vilka andra som deltar.

This entry was posted in #Blogg100 and tagged , , , , . Bookmark the permalink.

One Response to #6/100 – Forza Ungdom

  1. Pingback: #40/100 – My Dream Now | Rebecca Allen Lamptey

Leave a Reply

