#7/100 – Älskade Gotland!

Med underbara Amir Sajadi (HHC), Natassja Fry & Maja Frankel (Ashoka) på en annan Almedalen höjdpunkt - TEDxAlmedalen!

Med underbara Amir Sajadi (HHC), Natassja Fry & Maja Frankel (Ashoka) på en annan Almedalen höjdpunkt – TEDxAlmedalen!

Inför dagens bloggande gled jag in på listan över alla som medverkar i #blogg100 utmaningen och hamnade så småningom i Almedalen-nostalgi! Lars Lundqvist delar underbart sköna bilder från #GMA12 – en av mina personliga höjdpunkter under Almedalsveckan.

För min del blev 2012 första året jag medverkade i Almedalen OCH första gången någonsin på Gotland!

Alla som varit på Almedalen vet att första gången och första dagen blir man ganska snurrig, jag inget undantag. Men dag två hade jag hämtat mig och jag njöt av alla intryck, alla människor och alla viktiga frågor. Varje morgon inledde jag med att cykla till Wisby Hamn för att vakna med God Morgon Almedalen sändningarna, därmed fick jag med mig höjdpunkter från föregående dag, samt tips för dagen. Därefter begav jag mig ut i labyrinten av seminarier, föreläsningar, paneler och annat.

Som redaktör för Mötesplats Social Innovation var jag på plats för att bevaka vårt område – social innovation & samhällsentreprenörskap + genomföra ett flertal event inom dessa områden. MSI livesänder alltid från Almedalen och eventen finns att se via vår bambuser kanal.

2013 planerar MSI att vara med i Almedalen såklart och vi kommer bjuda på något speciellt för alla som är intresserade av samhällsentreprenörskap! Vänta bara! 😉

Självklart ser jag fram emot årets Almedalen oerhört mycket, av det enkla skälet att jag föll pladask för Gotland! Hur har jag lyckats missa Gotland under alla år jag bott i Sverige? Jag förstår det inte… det jag däremot förstår är att jag älskar ö-mentalitet, Gotlands karga & vackra natur, lugnet (ja, då menar jag inte Almedalsveckan!) och hela atmosfären!

Efter Almedalen förra veckan besökte jag Gotland tillsammans med maken precis när högsäsongen tagit slut. Det ösregnade i Stockholm – solen sken på Gotland! Vi badade, solade, åt lamm-buffé och strosade. Jag älskar Gotland! Gissa om jag bokat ett sommarställe veckan efter Almedalen – där ska jag tugga gräs och varva ner!

Gotland 1Gotland 2

Det här är inlägg 7 av 100 i bloggutmaningen #blogg100, här kan du läsa vilka andra som deltar.

This entry was posted in #Blogg100 and tagged , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

