#8/100 – The Impossible

Filmen The Impossible kommer vara en film som berör många världen över. Den sanna historien om en av många familjer som var i Thailand när tsunamin slog till 2004.

Efter att ha bott och jobbat i och med Thailand under några års tid har jag en speciell kärlek till landet, folket och kulturen. Det riktiga Thailand brukar jag kalla det… För mig blir den här filmen en jag måste se, dels för att det är en sann historia (och de berör mig alltid starkast), dels för att tragedin berörde mig och många omkring mig – direkt eller indirekt och dels för att det är en betraktelse av hur ett speciellt land, ett underbart folk och dess besökare hanterade en fruktansvärd kris!

Det thailändska folket kan lära oss mycket om gästvänlighet, respekt och hjälpsamhet.

Här finns det fler trailers, hur filmen gjordes och om familjen vars berättelse den delar.

 

Det här är inlägg 8 av 100 i bloggutmaningen #blogg100, här kan du läsa vilka andra som deltar.

This entry was posted in #Blogg100 and tagged , , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

