#21/100 – Stockholms absolut bästa semlor!

IMG_0125Fettisdagen till ära får ni här mitt hittills bästa tips på semlor – Riddarbageriets minisemlor! Säkert smakar de stora lika gott, men de små passar mig bäst.

Kardemumma i brödet gör stor skillnad och de använder mycket. Mandelmassan är luftig och med små tunna skivor mandel som gör att den delen är helt ljuvlig (i vanliga fall gillar inte jag mandelmassa men denna…oj oj oj).

Vilket är ditt bästa tips?

Hitta hit:
Riddarbageriet
Telefon: 08-6603375
Riddargatan 15
114 57 STOCKHOLM

Det här är inlägg 21 av 100 i bloggutmaningen #blogg100, här kan du läsa vilka andra som deltar

This entry was posted in Food and tagged , , , . Bookmark the permalink.

2 Responses to #21/100 – Stockholms absolut bästa semlor!

  1. Petra says:

    Nästan 40 kr kostar en semla i Sthlms innerstad.
    Det är fanemig inte klokt.
    Jag köpte därför i protest 2 semlor för 25 kr totalt
    i min matbutik. Och de smakade helt OK. Minst
    lika bra som om jag hade köpt 2 för nästan 80 kr…

    • Rebecca says:

      Jag vet! Priserna är mycket högre i city! Det kan eventuellt bero på högre hyra osv. Håller med dig!

      Därför gladde det mig att Riddarbageriets lagom stora semla kostade 25 kr – rätt storlek, rätt pris och fantastisk smak & konsistens! Jackpott! Låter som även dina var jackpott 😉

Leave a Reply

