#31/100 – Swedbank och “kontantdumma” kunder

ForexJag är helt klart en kontaktdum kund enligt Swedbank.

Men jag vill ha rätten att välja om jag vill använda kort eller om jag vill hantera kontanter. 2012 stängde Swedbank alla förutom tre kontor i Stockholm som hanterar kontanter och jag förlorade kontakten med mitt lokal kontor.

I år stänger de inom kort filialen vid Östermalms torg enligt SvD, nära mitt jobb och den jag tvingats använda sedan min lokala svikit. Nu måste jag alltså i ur och skur traska till Hamngatan i centrala stan för att sätta in eller ta ut kontanter.

Därmed är jag numera en ytterst missnöjd kund. Problemet är bara att övriga banker inte direkt verkar inbjudande heller och någonstans vill jag ha kvar förtroendet hos den bank jag varit hos i många år. Eller är det slut på förtroende? Mitt förtroende för Swedbank har dalat, de vill ju inte ha med mig eller mina pengar att göra – så vad ska jag med dem att göra? Eller rättare sagt – vad är funktionen hos en bank numera när de inte längre har med kontanter att göra?

“En bank utan kontanter är som internet utan uppkoppling.” – Forex

Forex verkar allt mer vara ett rimligare alternativ.

 

Det här är inlägg 31 av 100 i bloggutmaningen #blogg100, här kan du läsa vilka andra som deltar

Advertisements
This entry was posted in Reflections and tagged , , , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s